روی لـــانه ی بنفش🌳

تا جنون فاصله خیلیــــ ست ؛ از اینجا که منم!

۳/ بازارگرمی

امروز میخوام یه پست خاص و بی نظیر براتون بذارم:

بعضی وقتا برای اینکه مثلا مجذوب کننده حرف بزنیم و توجه ها رو جلب کنیم و چشم ها بهمون دوخته بشه وقتی داریم یه چیزی رو تعریف می کنیم؛ میایم از کلمات خاصی برای توصیف چیزی که قراره بگیم استفاده می کنیم

مثلا میگیم من نوجوونی هیجان انگیزی داشتم

یا من دوران کودکی عجیبی داشتم

یا من خاطرات خاصی از دوران مدرسه دارم

یا..

حالا شاید اون چیزی که میخوایم تعریف کنیم واقعا سطحش از اتفاق های عادی کمی بالاتر باشه و واقعا هم کمی خاص باشه

اما با اون توصیفات اولیه، توقع مخاطب رو بالا می بریم

و اون انتظار داره که چیز خیلی محیرالعقولی بشنوه

و در نتیجه بعد از شنیدن خاطره یا مطلب احساس می کنه : همین؟ این بود؟

یعنی ما میخوایم بازارگرمی کنیم برای حرفی که داریم

اما باعث میشیم ارج و قربش کم بشه.!!

 

پست من همین بود.

الان وقتشه کامنت کنید:  این بود؟؟ :))

پت pat
۲۶ مرداد ۰۲ , ۰۵:۴۶

همین ؟ اینو که خودمون هم بلد بودیم 😂😂😂

پاسخ :

همیننننن

فاطمه ‌‌‌‌
۲۶ مرداد ۰۲ , ۰۹:۲۱

الان وقتشه کامنت کنیم: تموم شد؟ خیلی تاثیرگذار بود :دی

ولی بی شوخی، اتفاقا حرف درستی بود. من تو کتابا متوجهش شده بودم؛ یه وقتا مترجم تو مقدمه اینقدر تعریف می‌کنه و کتابه هم خوبه واقعا، ولی تو انتظارت بالا می‌ره و تو ذوقت می‌خوره. تو حرف زدنامون هم الان که گفتی دیدم آره اونجا هم هست.

پاسخ :

:)))))
آره..خیلی جاها دیده میشه

یاس ارغوانی🌱
۲۹ مرداد ۰۲ , ۰۷:۳۰

سلام.

دقیقا مثل کاری که تو این پست کردی، هوممم؟ منظورت همین بود؟

مثلا بازارگرمی برای هیچ و پوچ. مثل تبلیغات پرهیاهو که تهش میبینی هیچی نبوده.

پاسخ :

سلام به رو ماهت
آباریکلاااا
دمت گرم
همینه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
هــو اللّطــــیف

سلام
آسمون اینجا رنگین کمون هم داره!
مثل آفتاب و
ابر
و رعد!
نویسندگان
Designed By Erfan Edited By Naghl Powered By Bayan