روی لـــانه ی بنفش🌳

تا جنون فاصله خیلیــــ ست ؛ از اینجا که منم!

آن 16 | جاست دو اِت!

 

 

از خودم انتظار ندارم که هر روز مطلب فوق العاده ای بنویسم.

البته وقتی مطلبی خوب از آب در می آید بی نهایت شاد می شوم اما اساسا هدفم از روزانه نوشتن و منتشر کردن،عالی نوشتن نبوده است.

این فقط یک تمرین است.مبارزه ای برای غلبه بر کمالگرایی منفی! گیاهی که بی آن که بدانم در وجودم کاشته شد و ریشه زد و حالا نزدیک به ثمر دادنش بود که مچش را گرفتم!

با تمام وجود جلویش ایستاده ام. دارم تلاش می کنم تمرین هایی را برای خودم تعریف کنم که از کمالگرایی به معمول گرایی یا بهتر است بگویم عمل گرایی برسم و از این صبر های بی حد کمالگرایانه برای رسیدن به نقطه مطلوب و بعد شروع کردن، دست بردارم.

روزانه نویسی در وبلاگ، مبارزه با کمالگرایی در نویسندگی است.

و تمریناتی دیگر برای باقی جزیره های زندگی..

اللهم انصرنی بحق احبائک!

علی‌رضا گ
۱۹ آبان ۰۰ , ۱۱:۳۳

آقای بابایی در کتاب فوق‌العاده‌ی «بهتر بنویسیم» حکایتی رو نقل می‌کنه از قابوسنامه. یکی از کاتبان قدیم وقتی که روزهای شنبه به دیوان می‌رفته و چیزی می‌نوشته، می‌گفته: «من هر شنبه در نوشته خود نقصانی می‌بینم، زیرا آدینه [=جمعه] به دیوان نمی‌آیم تا چیزی بنویسم. یک روز ننوشتن در من تاثیر می‌کند، پس پیوسته به چیزی نبشتن مشغول باش».

پس نتیجه می‌گیریم که این روزانه‌نویسی از قدیم بوده! و حتّی نویسندگان بزرگ هم محتاجش بودند.

پاسخ :

ممنونم از معرفی این کتاب..
اگر باز هم کتابی برای بهتر نوشتن سراغ داشتید ممنون میشم معرفی کنید..

عالیه!
"پس پیوسته به چیزی نبشتن مشغول باش" یه جور سبک زندگی اصیله اصلا:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
هــو اللّطــــیف

سلام
آسمون اینجا رنگین کمون هم داره!
مثل آفتاب و
ابر
و رعد!
نویسندگان
Designed By Erfan Edited By Naghl Powered By Bayan