روی لـــانه ی بنفش🌳

تا جنون فاصله خیلیــــ ست ؛ از اینجا که منم!

فعلا ثابت | آن ۲۴ | لطف کنید و جواب بدهید؛ حتی شما دوست عزیز!

مهم ترین درسی که تا اینجا از زندگی گرفتید چی بوده؟

اگر حدود سنتون رو هم بگید ممنون میشم.

 

#نیازمند_به_درس‌زندگی

نگین
۲۴ آبان ۰۰ , ۱۹:۰۸

هیچی مهم‌تر از اعصابم نیست و هیچ چیزی اونقدر ارزششو نداره که اعصابمو به خاطرش خرد کنم 

پاسخ :

سلام
ممنون که برام نوشتی..:)
درسته و ای کاش این درس رو سال اول دانشگاه یادگرفته بودم:)

زری ...
۲۴ آبان ۰۰ , ۱۹:۲۴

نگرفتم ؟

شایدم گرفتم نمیتونم مهم ترین بجورم 0_0

پاسخ :

قطعا گرفتی! :)
سختش نکن..
اونی که میاد تو ذهنت رو بگو..
یاس ارغوانی🌱
۲۴ آبان ۰۰ , ۲۰:۳۴

الان در این لحظه یاد یه درسی افتادم ولی مهم ترینش نیست اما مهمه. اونم اینکه هیچ وقت پیش کسی وقتی دلم داغه درد و دل نکنم. چون اون لحظه داغم حالیم نیست ولی بعدش میشه نقظه ضعف.

پاسخ :

سلام
بله..و من اینم بهش اضافه می کنم که اگر درد دل های کسی اذیت و پریشونم می کنه، و در عین حال در قبال حرف هاش کمکی از دستم برنمیاد، شجاعت اینو داشته باشم که به نحوی جلوشو بگیرم...البته مراعات کنم که دلش نشکنه..
آرا مش
۲۴ آبان ۰۰ , ۲۳:۲۲

اینکه نمیشه در آنِ واحد هممممه رو از خودت راضی نگه داری و آب از آب تکون نخوره...

اصلاً چرا باید همه ازم راضی باشن؟! بیخیال :) 

اینو توی یکی دوسال اخیر یاد گرفتم و خیلی روی رویه زندگیم اثر گذاشت! 

+ سلام :)

پاسخ :


سلام علیکم و رحمة الله:)

شایدم بشه که همممه رو از خودت راضی کنی..ولی یهو میبینی برای خودت غریبه شدی...
خدا راضی باشه و خلاص:)

بنتُ الهدی
۲۵ آبان ۰۰ , ۰۷:۴۹

سلام 

خیلی زیادن :))

ولی بنظرم مهم ترینش این بود که بجای غصه خوردن و استرس و نگرانی، راه حل پیدا کنم و مشکل رو حل کنم تا جایی که از دستم برمیاد..

و خودآگاهی هم‌ البته خیلی بهم کمک کرده تا بتونم روی خودم مسلط باشم و روابطم با دیگران تنظیم بشه

پاسخ :

سلام و رحمت
تجربه ها طبق طبق:)

ممنون که برام نوشتین..
درسته...
تسنیم ‌‌
۲۵ آبان ۰۰ , ۱۸:۰۷

آدم نون دلشو می‌خوره :)

پاسخ :

ممنون که نوشتی..
منظورت نیته؟
میشه بیشتر توضیح بدی؟

یاس ارغوانی🌱
۲۷ آبان ۰۰ , ۱۲:۱۷

و دقیقااا به نکته‌خیلی خوبی اشاره کردی 👌

پاسخ :

🙋🏻‍♀️🧡
تسنیم ‌‌
۲۷ آبان ۰۰ , ۱۵:۱۷

نه نمیشه 😃

آدمی که واسه کسی بد نخواد و خوب بخواد، دلش صاف باشه، کینه و حقد از کسی تو دلش نگه نداره، اینا همچین مثل غلتک آسفالت، جاده‌ی خاکی و پرچاله‌چوله‌ی زندگی رو صاف می‌کنن که آدم توش می‌مونه :)) 

پاسخ :

...
چقدر این چند روز جاهای مختلف این اصطلاحو دیدم..
آدم نون دلشو میخوره..
آره گمونم گرفتم چی میگی..
ع . شکیبا
۰۳ آذر ۰۰ , ۱۰:۱۹

مهم ترین درس زندگی اینه که هم آقایون و هم خانم ها باید به خانواده همسرشون احترام بذارن. این یک قدم بزرگ برای خوشبختی است.

پاسخ :

خیلی ممنونم که برام نوشتید🙏🏻
بله درس بزرگیه...
مرآت ..
۱۹ آذر ۰۰ , ۱۱:۴۱

سلام

درسی که من آموختم این است که ذرۀ ذرۀ عمر انسان یک فرصت طلایی و استثناییه که اگر ازش استفاده نکنی دیگه قابل برگشت نیست. یعنی چرخ زمان هیچ وقت به  عقب باز نمی گرده.. 

پاسخ :

سلام علیکم
بله کاملا درسته
اگر این درس به جانمون بشینه خود به خود خیلی رذیله های اخلاقی از بین میره..
ممنونم که نوشتید.
آقای سین
۰۲ دی ۰۰ , ۲۱:۱۹

کار هامو با هدف زندگیم سِت کنم 

پاسخ :

یا حتی گاهی تفریحاتم رو...
ممنونم👌👌👌
یک مخاطب
۱۲ دی ۰۰ , ۱۳:۵۳

صبر و سکوت

پاسخ :

ممنونم
عین الف
۱۴ دی ۰۰ , ۲۳:۴۵

سلام علیکم

نمی‌توانم بگویم مهم‌ترین، اما احتمالاً این‌ها از موارد مهم هستند:

- ما هر روز و هر ساعت در تعامل با افراد هستیم و ناچاریم از ارزیابی عمل و رفتار آن‌ها و واکنش نسبت به آن‌ها. باید سعی کنم آن‌جا که ضرورتی ندارد، قضاوت در مورد عمل افراد به قضاوت کلی در مورد خود افراد و سرزنش و نکوهش پنهان یا آشکار ایشان (از حیث خودبرتربینی) منجر نشود. در اختلاف نظرها و عمل‌ها، حفظ علاقه‌ی انسانی به افراد تا حد امکان، مهم است (البته گاه شاید ممکن نباشد).

- (در ادامه‌ی مورد قبلی) آن‌جا که به‌ظاهر بر سر حق و حقیقت با کسی اختلافی دارم یا خاطرم از او رنجیده است، خوب نگاه کنم که حرص و جوشم واقعاً به‌خاطر بی‌توجهی به حق و پایمال شدن آن است، یا ناشی از این احساس که «من» را و «نظر من» را آن‌چنان که دوست داشته‌ام قدر ندانسته‌اند و بزرگ نداشته‌اند.

- اگر می‌خواهم کاری را انجام دهم یا به آن علاقه‌مند هستم، منتظر موقعیت کاملاً ایده‌آل برای آن نمانم. شاید چنان موقعیتی هرگز مهیا نشود. اگر شروع کنم، حتی با نبودن شرایط ایده‌آل شاید به بخشی از آن علاقه و هدف برسم، حتی شاید در ادامه شرایط هم بهبود یافت. اگر هم موفقیت ظاهری حاصل نشد،‌هم تجربه‌ای کسب کرده‌ام و هم قدری خیالم راحت شده است که تلاشم را کرده‌ام، اما با انتظار بی‌عمل شاید جز حسرت چیزی عاید نشود، همان «به راه بادیه رفتن، به از نشستن باطل / که گر مراد نیابم، به‌قدر وسع بکوشم».

- گاهی یا شاید همیشه، بینش نسبت به اعمال و آثار و پیامدهای آن، از کوچی و بزرگی و اهمیت و شهرت ظاهری آن مهم‌تر است.
با عرض پوزش بابت طولانی شدن نظر

پاسخ :

سلام علیکم
لطف کردید ممنونم
ناشناس
۰۱ بهمن ۰۰ , ۱۸:۲۱

هدف اصلی زندگی‌ام رو فراموش نکنم. اگر همه چیزم مسیری شود برای رسیدن به آن هدف، آن روزها من فرد دیگری هستم و انشاءالله که به شهادت می‌رسم(اگر چنین شود)...

از اینکه به صورت ناشناس نظر می‌دهم بسیار عذر می‌خواهم.

پاسخ :

خواهش میکنم..
ممنونم که نوشتید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
هــو اللّطــــیف

سلام
آسمون اینجا رنگین کمون هم داره!
مثل آفتاب و
ابر
و رعد!
نویسندگان
Designed By Erfan Edited By Naghl Powered By Bayan