روی لـــانه ی بنفش🌳

تا جنون فاصله خیلیــــ ست ؛ از اینجا که منم!

جاذّبه اصلی

 

 

 

سلام!

احتمالا خیلی هاتون دیگه فیلم Gravity  محصول 2013 رو دیدید اما بازم بهتره بگم که کمی لو میدم داستان رو اینجا..مدتها توی لیستم بود ولی کشش دیدنشو نداشتم میدونید که فیلم های مربوط به فضا یک حوصله ی خاصی رو میطلبند و یکم با طبع مایی که نسل عجله و فوریت هستیم حتی در زمینه لذت،شاید جور نباشند.

به هرحال حوصله ای ایجاد شد و فیلم رو دیدم..فیلم خوبی بود از نظر جلوه های ویژه و باورپذیری بازی ها و اوج و فرود لحظات و شاید خیلی ها این فیلم رو کاملا رئال و مطابق با واقع بدونند اما یک چیزی که در طول فیلم مدام منتظرش بودم و تا اخر هم خبری ازش نبود..یک اتفاقی که جای خالیش به شدت توی ذوقم زد و کمبودش بسی احساس می شد؛ دیدگاه کاملا مادی و انسان گرایانه و زمینی بود اینکه بهر دلیل اون فضانورد مست قدرت لایتناهی یک قدرت مطلق ماورائی نشد واقعا به عبارتی سخیف و مسخره ست.

مخصوصا برای یک یکتاپرست این واقعا غیرقابل هضم و زننده ست.

فقط در یکی از سکانس ها یکی از فضانورد ها چیزی مبنی بر مسخ عظمت فضا و کهکشان ها شدن میگه و دیگه در تمااااام اون لحظاتی که از سفینه بیرون افتاده و عملا در جوّ رهاااااای رهاای رهااا هست کاملا متکی بر قدرت و حافظه و مهارت های خودش پیش میره و بدون کمک هیچگونه نیروی برتر به پیروزی میرسه..

تنها در بک سکانس امداد غیبی رو نشون میده اون هم جایی هست که فضانورد دیگه از همه چیز بریده خداحافظیاشو کرده اکسیژنو خاموش کرده و داره اروم میخوابه تا کم کم به مرگ برسه و ناگهان توی خواب و بیداری هم سفر فوت شده اش رو میبینه که بهش یه توصیه هایی میکنه! احتمالا روح طرف اومده و امداد رسونده!

به هر حال این بی خدایی عه به شدت برای من ازار دهنده بود و لذت فیلم رو خشکوند چون فیلم دیگه نه تنها برام باورپذیر نبود بلکه بچگانه و بی محتوا به نظر می رسید.

اما چند تا پوستر جالب هم داره این فیلم که بد نیست یه نگاهی بهشون بندازیم:))

 

 

و این

 خب؛ می بینیم که توی این تصاویر فضانورد رو در حالی به تصویر کشیدن که کاملا رهاست و من حس میکنم اون طنابی که از فضانورد شروع میشه و توی اون حجم نورانی محو میشه میخواد بگه کانه بند ناف فضانورد که نماد انسانه به کائنات وصله و اگر بند نافش بریده بشه ولی به شکل درستش زایمان نشه اون ادم میمیره

و این وابستگی کائنات و همسو بودن اون به حیات انسان رو میرسونه..

قشنگ هست ولی بازم اون نیروی برتر رو کائنات در نظر گرفته و هنوزم من رو قانع نمیکنه!

خب میدونم شاید یه ذره به نظر شما بی ربط بیاد اما تحلیل من اینه..

خوشحال میشم نگاه شما رو هم بدونم

ممنون که خوندید..امیدوارم مفید بوده باشه*

امیدوارم سلامت باشید.

#السماءلی

20/1/99

 

ناشناس
۳۰ فروردين ۹۹ , ۱۶:۵۰

چقدر برداشت سطحی بود.

عزیز ، خداوند هیچ وقت تو جهانی که آفریده با کار خارق‌العاده به کمک بند ها و مخلوقاتش نمیاد! خارق‌العاده‌ها خیلی خیلی کم اتفاق می‌افتند و در واقع همون معجزه ها هستند! معجزه هم نادر است. خداوند همیشه به وسیله وسیله‌ها و... کمک میروسنه. مثل این میمونه که شما از خدا پول بخواین و این پول از آسمون تو حیاط خونه تون بیوفته!!!

در واقع شاید اون فکری که در لحظه تو ذهن طرف می‌افته کمک خدایه.. اون حرکتی که در لحظه میکنه.

موفق باشین.

پاسخ :

سلام!
اتفاقا منم دقیقا منظور شما رو داشتم.من میگم اون فرد با تکیه به علم خودش و البته کمک خدا تونست موفق بشه..اصلا چه بسا همون توهم که باعث موفقیتش شد رو هم خدا براش فرستاده..
ولی چرا در فیلم حتی در یک کلمه اشاره به کمک و وجود و مراقبت خدا نشد.
این برای من ازار دهنده بود و تمام حرف من اینه که چرا فیلم میخواست علم و مدیریت اون فرد رو به رخ بکشه و اشاره به وجود خدا و قدرتش نکنه..
متنم رو دوباره خوندم اما متوجه نشدم کجاش حرفی از معجزه زدم! من انتظار معجزه نداشتم فقط انتظارِ اشاره به کمک خدا رو داشتم همین:)
به هر حال احتمالا شما از یه زاویه ی دیگه نگاه کردین.
ممنون از نظرتون.شما هم موفق باشید
پ.ن: حالا چرا ناشناس؟:)
جواد انبارداران
۰۸ تیر ۹۹ , ۰۰:۳۲

سلام

از طرف من یکی بزنید تو دهن این ناشناسی که گفته برداشتتون سطحی بوده

نکته‌ای که باید توجه کنید اینه که برای ادعاهایی که در نقد میکنید دلیل محکم داشته باشید که اگر میگید این فیلم دنبال این بوده که فرد رو متکی به رفتار خودش نشون بده و میخواسته زیر آب خدا رو بزنه دلیل محکم داشته باشید

مثلا سر نخ هایی رو معرفی کنید که ما رو به یقین برسونه

اگر با این نگاه یکتاپرستی فیلم ها رو نگاه کنید عملا تمام فیلم های هالیوود چنین مشکلی رو دارند و ممکنه نتونید درست پای فیلم بشینید

اون جا که گفتید روح اون مرد فضانورد اومده خب روح نبوده و صرفا یک توهمی بوده که نقش اول زده

بند ناف و بچه نکته درستی بود که توی یک سکانسی هم نقش اول به شکل یک نوزاد قرار میگیره و لوله اکسیژن ازش آویزونه و این دقت نشانه شناسی شنا رو میرسونه

کتاب دین در سینمای شرق و غرب رو تهیه کنید و نقد فیلم هاش رو بخونید و الگو بگیرید

پاسخ :

سلام!
ببخشش،لازم نیست اعدامش کنید:دی
.
ممنون که فیلمو دیدید و نقدم رو خوندید*
نکات خیلی خوبی هم گفتین
کتاب رو حتما تهیه میکنم و میخونم انشالله..

Lee. NarXeS(:
۲۴ شهریور ۹۹ , ۱۷:۵۷

با اشتیاق بعد از خوندن این پست روی برچسب نقد فیلم کلیک کردم که بقیه نقد هاتو بخونم دیدم فقط همین یکی رو نوشتی :(

پاسخ :

سلااام
ممنون از نظرت
اگر خواننده های وب من میدونستن هر کامنتشون برام حاوی چقددر انرژیه دلشون نمی اومد دریغ کنن ازم^__^
ممنون ممنون و ممنوون
بازم مینویسم انشالله
.
حالا یه چیزی
میشه شما هم نقد من رو نقد کنی؟
بگو چرا ازش خوشت اومده؟و.....

Lee. NarXeS(:
۲۹ شهریور ۹۹ , ۱۰:۲۴

از نقدت خوشم اومد چون از نقدهایی که فقط بلدن از بازیگر و کارگردان و نویسنده و عوامل تعریف کنن (یا شاید هم نکنن و ازشون ایراد بگیرن بدم میاد )

به نظرم به عنوان یه کسی ک داره فیلم رو نگاه میکنه باید داستان و راز هایی ک پشت صحنه ها و دیالوگ ها وجود داره رو سعی کنیم بفهمیم نه به خطاهای بازیگر یا کارگردان توجه کنیم! هر چند اون ها هم مهمن! اما اصل یه فیلم داستانشه و هدف نویسنده از خلق اون ، و نتیجه ای ک ما از فیلم میگیریم ( البته بعضی وقتا ما از فیلم چیزایی رو استنباط میکنیم که نویسنده حتی روحشم خبر نداره !)

و همین سهل ممتنع بودنه فیلم و داستانه که باعث جذابیتش میشه!

و خب، شما هم همین کار رو کردی! نتیجه ای رو که از صحنه گرفته بودی برای ما شرح دادی :) این باعث میشه منم وقتی بخوام این فیلم رو ببینم بیشتر به این صحنه توجه کنم و ببینم ایا منم به همین نتیجه میرسم یا نه؟!

این نظر کاااملا شخصی من درمورد نقد فیلم و کتابه ^^

پاسخ :

خیلی خوشحالم چون نظر شخصی منم در مورد فیلم و کتاب همینه ^ ^
ممنون که وقت گذاشتی و برام نوشتی^
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
هــو اللّطــــیف

سلام
آسمون اینجا رنگین کمون هم داره!
مثل آفتاب و
ابر
و رعد!
نویسندگان
Designed By Erfan Edited By Naghl Powered By Bayan