روی لـــانه ی بنفش🌳

تا جنون فاصله خیلیــــ ست ؛ از اینجا که منم!

4 نم | از آب و خاک و مهر تو سرشته شد گِلَم+خاطره:)

سلام!

ممنون می شم این خاطره رو بخونید و بعدش نظرتون رو بهم بگید:

 

"سال اول یا دوم راهنمایی بودم.

زنگ تفریح یکی از دوستام رو دیدم که توی راهرو راه میره و زیر لب یه چیزی رو از روی دفتر می خونه.

پرسیدم و متوجه شدم عضو گروه سرود شده. _پس مدرسه ما هم گروه سرود داره؟

منم که عاشق سرود و کارهای جمعی! رفتم پیش معاون پرورشی و برای گروه سرود مدرسه، سرود "ای ایران ای مرز پر گهر" رو پیشنهاد دادم معاون هم استقبال کرد و گفت مدت هاست دوست داره این سرود رو کار کنه.

خلاصه قرار بر این شد که من متن سرود رو بیارم که توی مدرسه کپی بگیریم و بدیم به بچه های گروه.

من خیلی به هنر های آوایی علاقه داشتم..از اینکه صدام رو بندازم تو گلوم و از وطنم بخونم عمیقا لذت می بردم و تک تک سلول هام جون می گرفتن..خونم تصفیه می شد اصلا:دی

خیلی با این حرکت ها کیف می کردم و یه طورایی حس حماسی خفنی برام داشت.برام مهم و جدی بود.

البته گاهی هم زیاده روی می کردم..

اون روز توی خونه نشستم کلی فکر کردم که برای شروع سرود بهتره یه نفر یه جمله مقدمه طوری رو بگه و بعد موسیقی پخش بشه و شروع کنیم به خوندن سرود.

فکر کردم و فکر کردم و خودم تنهایی بدون کمک گرفتن از هیچ جا و هیچ کس؛ به یه جمله ی طلایی رسیدم.

فرداش متن رو اوردم و گفتم : خانم این هم متن.

برای شروع سرود هم یه جمله نوشتم که قبل از خوندن بگیم:

گروه سرود مدرسه فرزانگان شروع به دل لرزاندن می کند!

سکوت معنادار و نگاه بهت زده خانم اسکندری رو هیچوقت نمیتونم فراموش کنم😁 "

 

دوست دارم بهم بگید به نظر شما این بچه چی توی وجودش داشته که توی این سن کم شاید 11 یا 12 سالگی؛ همچین جمله ی فاخر و حماسی ای به ذهنش خطور کرده..

در واقع چی باعث شده اینقدر عمیق ماهیت حماسه گونه و برانگیزاننده ی پدیده ای به نام سرود رو درک کنه و  ارتباطش با لرزیدن دل رو بفهمه؟

زری ...
۰۵ مرداد ۰۱ , ۰۸:۰۲

چرا هرچی بیانیه یا تیزهوشانه یا غیر انتفاعی

گاد بزرگ😂

دل لرزاندن =))))

پاسخ :

صاحب خاطره نه تیزهوشان بوده نه غیرانتفاعی.بلکه نمونه دولتی بوده.
بعدشم شما سوال منو جواب بده زری خانوم😉😁
آرا مش
۰۵ مرداد ۰۱ , ۱۳:۱۹

خب بنظرم خودش دلش لرزیده که این جمله رو نوشته :))

پاسخ :

آره ها!
چقدر ساده و خوب گفتی آرامش جان :))
پسر آبی
۰۵ مرداد ۰۱ , ۱۳:۵۹

بچه دوم راهنمایی خیلی چیزا رو میفهمه و درک میکنه، من وقتی سوم چهارم دبستان بودم با خودم میگفتم چرا بزگترا فکر میکنن ما هیچی رو نمیفهمیم یا درک نمیکنیم.. به نظرم ارتباط مستقیمی با هوش داشته باشه.. بعضیا بیشتر از سنشون میفهمن..

ما هم یه بار در راهپیمایی 22 بهمن توی شهرمون سرود خوندیم فک کنم سال 1385 بود.. یه گروه سرود از همه سنین مدرسه ای و با لباس های یک دست.. هرچی گشتم نتونستم فیلم راهپیمایی اون سال رو پیدا کنم..

 

22 بهمن روز از خود گذشتنر

روز پیروزی ما روز شکست دمن

و... 

پاسخ :

آره درسته..

در کل انگار حضور توی این مدل کارهای جمعی؛ ناخودآگاه بچه ها یا حتی بزرگتر ها رو عاقل تر بار میاره
مثل دم گرفتن توی هیئت..
همه برای یه مخاطب مشترک از ته دل میخونن
و دل ها به هم نزدیک میشه
زری ...
۰۶ مرداد ۰۱ , ۱۵:۵۷

چون حسش نکردم ...شاید جواب خاصی ندارم

همون که ارامش گفتن.

 

پاسخ :

ممنون ^_^
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
هــو اللّطــــیف

سلام
آسمون اینجا رنگین کمون هم داره!
مثل آفتاب و
ابر
و رعد!
نویسندگان
Designed By Erfan Edited By Naghl Powered By Bayan